K podnikání jsou potřeba peníze, schopnosti, píle a také aspoň trocha štěstí. To víme všichni. Ale méně už se mezi nezasvěcenými lidmi ví o tom, že je tu nezbytně potřeba ještě něco. A tím něčím je firemní sídlo. To někoho, kdo nikdy nepodnikal a ani žádného podnikatele nezná, zřejmě zkraje nenapadne. A někdo takový by musel přemýšlet, než by mu došlo, že by to ani bez takového firemního sídla nešlo. A přitom je to tak logické! Když má nějaká firma fungovat, musí mít dodavatele a zákazníky. A ti ji přece musí někde najít. A hledají ji pochopitelně na její adrese, tam, kde taková firma sídlí.
A kdyby sídlo nebylo, nebyl by nikdo, kdo by firmu našel a nějak využil jejích služeb. A kromě toho je takové sídlo důležité třeba i pro různé státní úředníky, kteří přece mají s firmami také leccos do činění a musí tedy vědět, kde je který podnik k nalezení. Firemní sídlo musí tedy existovat. Musí být místo, kde lze podnik kontaktovat nebo najít. A proto si podnikatelé podobné místo zařizují ještě dříve, než si svou firmu vůbec založí. Ta by bez něj totiž úředně ani nevznikla. Ale se sháněním firemních sídel je problém. Někde se sehnat skoro nedají, někde nevypadají dost reprezentativně, a hlavně stojí spoustu peněz.
A kdekdo si takové sídlo koupit nemůže. Takže si ho zřídí třeba ve svém nedokonale vypadajícím podniku nebo u sebe doma, což není nejlepší volba. Anebo zjistí, že se mu nabízí i virtuální sídlo v Praze a využije právě tuto nabídku. A v čem je takové pražské firemní sídlo dokonalé? Hlavně v tom, že se nachází v reprezentativní budově. A protože podnikateli nepatří, ale tento ho využívá jenom zprostředkovaně přes jeho majitele, je to i cenově výhodné. Protože se za pouhou adresu a přeposílání pošty plus možná i pár dalších služeb nemusí moc platit, to je jasné. A tak nemusí být firemní sídlo pro nikoho nezvladatelnou přítěží.